Bij opname op afdeling Neonatologie

Vaak is een opname onverwachts. U hoeft daarom niets mee te nemen. Als we informatie van u of uw baby nodig hebben, vragen we dat tijdens de opname.

Heeft u nog geen geboorteaangifte gedaan? Dit doet u uiterlijk op de 3e werkdag na de dag van de geboorte. U doet dit in de gemeente waar uw kind geboren is. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid


Na de geboorteaangifte bij de gemeente, moet u de geboorte van uw kind ook doorgeven aan uw zorgverzekering. Zodra u het burgerservicenummer (BSN) van uw baby heeft, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Controleer bij uw zorgverzekeraar of u aanvullend verzekerd bent en recht heeft op couveuse nazorg of uitgestelde kraamzorg. 


Geef zelf ook door aan je huisarts dat de baby geboren is. Het is belangrijk voor de huisarts om te weten dat je gezinssituatie veranderd is, zeker wanneer je acute zorg nodig hebt.

Na opname op afdeling Neonatologie

Is uw kind net thuis na opname op de afdeling Neonatologie? Dan mag u bellen naar de afdeling Neonatologie (070 - 210 7219). Heeft u na de opname al een controleafspraak gehad op de polikliniek? Bel dan naar de huisarts.

Is uw kind net thuis na opname op de afdeling Neonatologie? Dan mag u bellen naar de afdeling Neonatologie (070 - 210 7219). Heeft u na de opname al een controleafspraak gehad op de polikliniek? Neem dan contact op met CJG Den Haag.

Wilt u overleggen met de kinderarts-neonatoloog? Neem dan contact op met de afdeling (070 – 210 7219). U kunt vragen om een telefonische afspraak. Dat is vaak al binnen een week mogelijk. Zijn er dringende problemen? Neem dan contact op met de huisarts.

Komt uw kind na een opname op afdeling Neonatologie voor het eerst naar de polikliniek van het Juliana Kinderziekenhuis? Dan heeft u waarschijnlijk nog geen paspoort of ID-kaart van uw kind. Dit is heel begrijpelijk. We raden u aan om deze wel zo snel mogelijk te laten maken als uw kind weer thuis is. Een legitimatiebewijs is namelijk nodig bij een polikliniekbezoek. Als het u niet op tijd lukt een paspoort of ID-kaart te laten maken, kunnen wij de eerste keer een uitzondering voor u maken.

Afspraken

U mag op zijn laatst 24 uur van tevoren de afspraak annuleren of verzetten. Dit doet u telefonisch bij de polikliniek waar de afspraak is. Het telefoonnummer vindt u op uw afspraakbrief of op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

U betaalt een wegblijftarief van €45,- als u te laat afbelt of helemaal niets laat weten.

Voor een afspraak met een specialist heeft u bijna altijd een verwijzing nodig van uw huisarts. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee of verwijst u online door via ZorgDomein.

Bij een klein aantal specialismen kan uw kind alleen terecht als het al patiënt is in het Juliana Kinderziekenhuis. Dit geldt o.a. voor Fysiotherapie, en Diëtetiek. Alleen uw arts in het Juliana Kinderziekenhuis kan u naar deze specialismen verwijzen.

U kunt een afspraak maken via de telefoon of aan de balie van het specialisme. U vindt het telefoonnummer op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

Dat leest u in uw afsprakenbrief. U kunt het ook navragen bij de polikliniek waar u uw afspraak heeft.

U moet uw kind altijd aanmelden als u een afspraak heeft in het Juliana Kinderziekenhuis. Dit doet u direct bij binnenkomst bij een van de aanmeldzuilen. Als u dat heeft gedaan, loopt u door naar het einde van de lichtstraat. U meldt zich vervolgens ook aan via de zuil bij de ingang van het Juliana Kinderziekenhuis. U ziet dan waar uw afspraak is.

Heeft uw kind een afspraak op een andere afdeling dan het JKZ? Of moet het bloed laten prikken? Dan meldt u uw zoon of dochter ook aan bij de aanmeldzuil. Het apparaat vertelt u vervolgens waar u zich moet melden.

Ja, u krijgt altijd een brief als u de afspraak telefonisch heeft gemaakt.

Als u uw afspraakbrief kwijt bent, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak heeft. We sturen u dan een nieuwe brief.

Als u twijfelt of de informatie juist is, neemt u contact op met de afdeling waar u een afspraak heeft.

Heeft u geen afspraak, maar wel een sms ontvangen? We waarderen het als u belt naar de afdeling die in het SMS-bericht wordt genoemd. Wij proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen.

Ja! Het HagaZiekenhuis is een opleidingsziekenhuis. Dit betekent dat we artsen opleiden tot medisch specialist. We noemen deze artsen ‘assistent in opleiding tot specialist’, kortweg AIOS. Een AIOS wordt altijd begeleid door een ervaren arts, die ook opleider is.

Ook werken bij ons ‘assistenten niet in opleiding tot specialist’, kortweg ANIOS. Deze gediplomeerde artsen hebben hun opleiding geneeskunde afgerond. Ze zijn alleen (nog) niet in opleiding tot medisch specialist. We noemen deze artsen ook wel ‘basisarts’. Ook zij worden begeleid door een ervaren arts.

Zowel een AIOS als ANIOS doet zelfstandig spreekuur. De medisch specialist is altijd eindverantwoordelijk.

Vervoer en parkeren

Klik hier voor een overzicht van de locaties waar wij zorg verlenen. Klik op de locatie waar u een afspraak heeft voor meer informatie over

  • parkeermogelijkheden;
  • parkeertarieven;
  • parkeerplaatsen voor mindervaliden;
  • brengen en halen van patiënten en bezoekers.

In parkeergarage Haga Hospital Leyweg zijn een aantal parkeerplaatsen gereserveerd voor mindervaliden.

In de parkeergarage staan parkeerautomaten. Hier kunt u met pin, creditcard of contant betalen.

Parkeert u op het terrein bij het Spoedplein? Betaal dan (met pin) bij de automaat bij de ingang van het Spoedplein.

De HagaShuttle is op dit moment niet in gebruik.

Vervoer per (lig)taxi kan nodig zijn voor wie (nog) niet in staat is zelfstandig naar het ziekenhuis te komen. 

Bij vertrek uit het ziekenhuis kan de receptionist desgewenst een taxi bestellen. De kosten zijn voor eigen rekening.

U kunt iemand wegbrengen of ophalen bij de Kiss+Ride (K+R) bij de hoofdingang. Deze bereikt u via de Dedemsvaartweg/Houtwijklaan en de Escamplaan. Bij de keerlus mag u de auto heel even laten staan. U kunt daarna parkeren in de parkeergarage.

Apotheek en medicatie

De arts heeft u informatie gegeven over de medicijnen van uw kind. Meestal krijgt u deze informatie ook op papier mee.

Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met de apotheek. U kunt ook bellen naar de afdeling waar uw onder behandeling is. Het telefoonnummer vindt u op www.julianakinderziekenhuis.nl/bestemmingen.

Vraag uw herhaalrecept telefonisch aan via (070) 210 7300. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar. U kunt het herhaalrecept inspreken. We vragen u om de volgende gegevens:

  • De geboortedatum van uw kind;
  • De achternaam en voornaam van uw kind;
  • De naam en dosering van de medicijnen;
  • De naam en het adres van uw apotheek;
  • Het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken.

Meestal duurt het twee werkdagen voordat u de medicijnen op kunt halen.

Was uw kind onder behandeling van een specialist, maar is hij/zij terugverwezen naar de huisarts? Vraag dan een herhaalrecept aan bij de huisarts.