In het Juliana Kinderziekenhuis bent u van harte welkom. Maar we hebben wel een paar bezoekregels.

• Ouders zijn de hele dag welkom.
  • Bezoek zoals broers en zussen mogen langskomen tussen 14.30 en 19.00 uur.
  • Elke kind mag maximaal twee bezoekers tegelijk ontvangen.
  • De zorg aan onze patiënten gaat tijdens de bezoektijden gewoon door. Het kan dus zijn dat een kind tijdens het bezoekuur voor onderzoek of behandeling wordt gehaald.
  • Als het nodig is, wordt bezoek gevraagd de kamer te verlaten.
  • Houd de kamer netjes en opgeruimd en zet de stoelen na gebruik weer terug.

Als u met een kind de afdeling verlaat, vertel dan altijd aan de verpleegkundige waar u naar toe gaat en wanneer u denkt terug te zijn.

Afwijkende bezoekregels

Pasgeborenen zijn extra kwetsbaar en gevoelig voor infecties en virussen. Om hen hier zoveel mogelijk tegen te beschermen gelden op de Neonatologie aanvullende bezoekregels en strenge hygiëneregels.

Let op: infectiegevaar

Bezoekers met een besmettelijke infectieziekte (zoals griep), die zelf verkouden zijn en/of keelpijn, koorts of diarree hebben, zijn niet toegestaan in het ziekenhuis.

Patiënten in het ziekenhuis hebben meestal een verminderde weerstand en zijn daardoor vatbaar voor infecties. Door deze maatregel proberen wij 'onnodige' infecties te voorkomen.

Contactpersoon

In het kader van de privacy van het kind geeft het ziekenhuis geen informatie aan derden. Alleen via de contactpersoon - meestal de ouders - kan worden geïnformeerd naar de gezondheidstoestand van een kind.

Roken doen we niet

Het ziekenhuis is een openbare instelling. In het ziekenhuis geldt daarom een algemeen rookverbod.