Twaalfde editie Den Haag - Texel levert ruim €30.000,- op

05 oktober 2020

Een paar maanden later dan gepland, maar het is ook dit jaar weer gelukt: de wielertocht Den Haag - Texel. Voor het twaalfde jaar op rij pompten de deelnemers de banden op voor de tocht van ruim 150 kilometer. De ruim 60 deelnemers haalden een prachtig bedrag op voor het Juliana Kinderziekenhuis: ruim €30.000,-

Een vertrek vanuit de hal van het ziekenhuis zat er door de coronamaatregelen helaas niet in. Daarom vertrokken de renners in kleine groepjes vanaf sportpark De Kastelenring in Leidschendam. Kinderarts en medisch manager Fréderique Hofstede zwaaide de fietsers vanochtend uit.

“Geweldig om al dit enthousiasme te zien. Corona maakt de organisatie van de wielertocht niet gemakkelijk. Maar ook daar laten de toppers zich niet door tegenhouden. De organisatie is geheel volgens de laatste veiligheidsvoorschriften in de strijd tegen het virus”, zegt Fréderique enthousiast. “We zijn ontzettend dankbaar dat zo’n trouwe groep renners zich ieder jaar weer inzet voor het Juliana Kinderziekenhuis.”

Fotografie: Gerhard Nel

Naar het overzicht