DI-RECT overhandigt Troubadour trolley aan Juliana Kinderziekenhuis namens Stichting Muziekids

05 december 2022

Groot feest in het Juliana Kinderziekenhuis (JKZ). De Haagse band DI-RECT overhandigde vrijdag 2 december een grote koffer vol muziekinstrumenten namens Stichting Muziekids. Met de gitaren, ukeleles, het keyboard en de andere instrumenten kunnen kinderen muziek maken tijdens hun opname in het JKZ. Zo vergeten ze even dat ze ziek zijn.

De officiële overhandiging was een groot feest. De mannen van DI-RECT vertelden waarom muziek zo’n belangrijk medicijn kan zijn. Ook burgemeester Van Zanen liet van zich horen. Hij sprak een videoboodschap in voor het aanwezige publiek. Na de overhandiging van de goedgevulde trolley, speelde de band een nummer voor de toegestroomde patiënten en medewerkers.

(tekst loopt door onder foto's)

Daarmee was het bezoek van DI-RECT nog niet klaar. Bandleden Bas, Spike, Marcel en Paul Jan bezochten de verpleegafdeling van het Juliana Kinderziekenhuis. De band verzamelde zich rond het bed van enkele patiënten en trakteerde hen op een privé-optreden.

Stichting Muziekids

DI-RECT is als ambassadeur van Stichting Muziekids verbonden aan het Juliana Kinderziekenhuis. De stichting wil alle Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen graag voorzien van een professionele en inspirerende Muziekids Studio. Alle kinderen die hier behandeld worden of op bezoek komen, zijn welkom om zo even hun pijn, verdriet of gemis van thuis te vergeten.

Ook in het Juliana Kinderziekenhuis wordt gezocht naar mogelijkheden om een muziekstudio in te richten. In tussentijd zorgen de instrumenten uit de Muziekids Troubadour trolley alvast voor de nodige muzikale afleiding. Kinderen worden hierbij begeleid door een troubadour die regelmatig in het ziekenhuis te vinden zal zijn.

Foto's: Kevin Lasschuit

Naar het overzicht