7e Juliana Kinderrally: met een stralend gezicht scheuren en speuren in een klassieke sportauto

25 september 2018

Zaterdag 22 september. Het weer was bewolkt en wat druilerig, maar de gezichten straalden! Reden: de 7e Juliana Kinderrally. 30 klassieke sportauto’s stonden glimmend te wachten op vertrek. Aan boord van elke auto een (chronisch) ziek kind.

Bobby van Ernst Bobbie en de rest geeft het startsein

Vanaf 11 uur gaf Bobbie van ‘Ernst Bobbie en de rest’ de 30 sportauto’s met een rood wit geblokte vlag een voor een het startsein. Eén voor één vertrokken de auto’s. Sommige met ronkende motoren en gierende banden. Het doel: de kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.

Bij vertrek kregen de kinderen een routeboek met opdrachten. Zij vertelden de chauffeurs hoe ze moesten rijden. En samen beantwoordden ze onderweg vragen over gebouwen en zochten naar foto's die waren verstopt langs de route. Crown Plaza organiseerde net als alle voorgaande jaren geheel belangeloos een volledig verzorgde lunch voor ouders en kinderen.
Kinderen die niet sterk genoeg waren voor de hele rally werden 10 minuten rondgereden rondom het ziekenhuis. Tijdens de rally was een kinderarts aanwezig om eventuele zorg te verlenen.

Dit was het 7e jaar dat Mieke Houdijk, kinderarts-endocrinoloog van het Juliana Kinderziekenhuis, samen met onder andere Chrome - Classic Car Events, de Rotary en Dubois routemaker deze jaarlijkse Juliana Kinderrally organiseerde. In haar spreekkamer ziet Mieke dagelijks de impact van een chronische ziekte zoals diabetes. Deze kinderen bezorgt ze samen met deze eigenaren van een klassieke sportauto graag een zorgeloze dag.

Naar het overzicht