Uw kind heeft vaak last van een middenoorontsteking of hoort niet goed. Met de KNO-arts van het Juliana Kinderziekenhuis is daarom afgesproken dat uw kind trommelvliesbuisjes krijgt. Door deze buisjes kan slijm en vocht gemakkelijk naar buiten. De klachten worden hierdoor minder of verdwijnen zelfs helemaal.

De buisjes zijn heel klein: 1,5 millimeter in doorsnede en 3 tot 12 millimeter in lengte. Dit is even groot als een halve luciferkop. Meestal groeien de buisjes na 6 tot 9 maanden weer uit het oor. Als de klachten dan weer toenemen, kunnen nieuwe buisjes worden geplaatst.

Het plaatsen van trommelvliesbuisjes in het Juliana Kinderziekenhuis

De KNO-arts maakt een klein sneetje in het trommelvlies van uw kind. Hierin wordt het trommelvliesbuisje geplaatst. Tijdens de ingreep is uw kind onder narcose. Dat betekent dat het slaapt. Het merkt dus niets van de operatie. Het plaatsen van het buisje duurt niet lang. Uw kind mag dezelfde dag nog naar huis.