Uw kind is vaak ziek. Met de KNO-arts van het Juliana Kinderziekenhuis is daarom afgesproken dat de neusamandelen of keelamandelen worden verwijderd. U blijft met uw kind een dag in het ziekenhuis.

Amandelen verwijderen in het Juliana Kinderziekenhuis

Tijdens de operatie is uw zoon of dochter onder narcose. Dit betekent dat de uw kind slaapt. Het merkt dus niets van de ingreep. Na de operatie moet uw kind veel drinken en mag het waterijsjes eten. In de Juliana Kinderziekenhuis Behandelwijzer en in folders leest u alles over de behandeling.

Ons behandelproces bij amandelen verwijderen

1. plus
    Stap 1 in deze fase

Inleiding

Uw kind is vaak ziek. Met de KNO-arts van het Juliana Kinderziekenhuis is daarom afgesproken dat de neus- of keelamandelen worden verwijderd. U blijft met uw kind een dag in het ziekenhuis.

Deze app biedt u meer informatie en de mogelijkheid om het behandeltraject te volgen.

Vul hieronder de operatiedatum in.

2. plus
    Stap 2 in deze fase

Amandelen

Ons lichaam bezit een uitgebreid systeem om infecties te bestrijden. Dit is het lymfkliersysteem

Veel van dit lymfklierweefsel zit op de overgang van mond en neus naar de keel, als een soort ring.

Download de Patient Journey App

De HagaBehandelwijzer in de Patient Journey App geeft u alle informatie over uw behandeling. Deze handige app kunt u downloaden in de App Store of Google Play Store. Open na het installeren de app en kies uw behandeling. Weet u de (voorlopige) operatiedatum*? Voer deze dan ook in. Druk op de knop ‘Start’ en alle informatie die voor u belangrijk is, kunt u direct op uw tijdlijn zien.

* De operatiedatum kunt u altijd aanpassen. Druk hiervoor op het tandwielicoontje rechtsonder in de app.